ליצירת קשר :














ביטוח חיים במסגרת קבלת משכנתא וזכויות בני המשפחה והיורשים:
 
 
 
בנקים למשכנתאות מתנים אישור קבלת המשכנתא בעריכת ביטוח חיים כאשר במקרה המצער של פטירת  הלווה/מקבל המשכנתא, חברת הביטוח משלמת את יתרת ההלוואה ישירות לבנק ובכך יורשי המנוח נפטרים מעול המשכנתא ולמרות הצער הרב של אובדן קרוב משפחה הם נותרים לפחות עם בטחון כלכלי מסוים של דירה נקיה משעבוד והתחייבויות .
 
לצערנו,במקרים לא מעטים מסרבת חברת הביטוח לשלם את סכום הביטוח לבנק בטענה של "חוסר גילוי נאות" או במילים פשוטות  שהמבוטח המנוח הסתיר מידע רפואי על עברו הרפואי ,אי לכך חברת הביטוח פטורה מתשלום סכום הביטוח .
 
חברת הביטוח מסתמכת בעיקר על "הצהרת הבריאות" שחתם עליה המבוטח המנוח בעת קבלת ההלוואה בה בד"כ מצהיר המבוטח כי אינו סובל ממחלות וכי עברו הרפואי נקי  .
 
ביהמ"ש פעמים רבות מסרב לקבל את עמדת חברת הביטוח ומחייב אותה לשלם את סכום ביטוח על אף שהמבוטח חתם על הצהרת בריאות בה הוא הצהיר כי הינו בריא לחלוטין והסתבר לאחר מותו כי הצהרת הבריאות אינה משקפת באופן מלא את עברו הרפואי.
 
ביהמ"ש מדגיש כי יש חובת הסבר על פקיד הבנק המחתים את הלקוח כאשר עליו להסביר לו באופן ברור וחד משמעי לגבי כל מסמך עליו הלווה חותם,ביהמ"ש הביע סלידתו מהחתמת הלקוח באופן אוטומטי על עשרות מסמכים כאשר הלקוח זקוק נואשות למשכנתא מבלי שפקיד הבנק יסביר אודות כל מסמך ומסמך לרבות הצהרת הבריאות וללא תרגום המסמכים (כאשר הלווה אינו שולט בשפה העברית)  .
 
חלילה אם קורה מקרה שמצדיק תשלום סכום הביטוח וסילוק המשכנתא וחברת הביטוח מסרבת יש לפנות  לעו"ד ולבקש לתבוע את הבנק וחברת הביטוח ופעמים רבות ביהמ"ש יפסוק לטובת האזרח הפשוט .
 
 
 
 

סאבא אמיר -משרד עורכי דין Copyright © 2010 כל הזכויות שמורות .. האתר והאמור בו, אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. כל הנעזר ו/או המשתמש במידע המופיע באתר, עושה זאת על אחריותו הבלעדית. משרד עו"ד אמיר סאבא באמצעות עו"ד אמיר סאבא או מי מעורכי הדין והעובדים בו, לא ישא בכל אחריות לתוצאה ו/או נזק ישaיר ו/או עקיף, מכל סוג שהוא, שייגרם בגין שימוש שיעשה במידע המופיע באתר זה. לקבלת יעוץ משפטי חוקי יש לפנות למשרדנו כל הזכויות שמורות

לייבסיטי - בניית אתרים